O szkole
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 obchodziła w 2006 roku 25-lecie istnienia. Szkoła rozpoczęła działalność dnia 1 IX 1981r. w budynku Zespołu Szkół Mechanicznych przy ul. Kościuszki 28. Do szkoły uczęszczało wtedy 309 uczniów do klas I - III oraz 47 dzieci do ogniska przedszkolnego.
Imię Marii Konopnickiej zostało szkole nadane 1 VI 1987r., jednocześnie Komitet Rodzicielski
ufundował szkole sztandar. Dla upamiętnienia tego wydarzenia wmurowano tablicę na parterze budynku
szkoły. Hymnem naszej szkoły została "Rota" Marii Konopnickiej.
Misją szkoły jest:
Wychowanie człowieka do życia, dobra i piękna, broniącego środowiska naturalnego i takiego, który więcej daje niż bierze.
"Eurodwójka"
Szkolny Klub Europejski "Eurodwójka" jest formą współpracy uczniów i nauczycieli na rzecz upowszechniania wiedzy o Europie. Pełni on rolę "Koła zainteresowań", w którym organizowane są wystawy, przedstawienia, współorganizowane festyny szkolne, redagowane konkursy i gazetki, opracowane apele szkolne lub imprezy artystyczne.
Zadania klubu:
- Promowanie wiedzy o krajach Unii Europejskiej w różnych aspektach: historii, geografii, kultury, gospodarki.
- Szerzenie wiedzy na temat powiązań Polski z państwami europejskimi i roli jaką może odegrać nasz kraj w procesach zachodzących na kontynencie.
- Kształtowanie postaw proeuropejskich przy jednoczesnym propagowaniu historii i kultury miasta, regionu, kraju.
- Rozwijanie tożsamości europejskiej opartej na wspólnym dziedzictwie, poszanowaniu kulturowej odmienności, praw człowieka, tolerancji, fundamentalnych zasad humanistycznych.
- Budowanie wśród uczniów poczucia własnej godności w oparciu o wartości duchowe, tradycje regionalne, ojczyste i europejskie.
- Realizowanie projektów edukacyjnych o tematyce europejskiej.
- Wspólpraca z innymi klubami europejskimi w ramach programu.
Koła zainteresowań
- Kółko teatralne
- Kółko historyczne
- Kółko matematyczne
- Kółko plastyczne
- Kółko PCK
- Kółko modelarskie
- Kółko muzyczne
Zajęcia specjalistyczne
- Metoda Dobrego Startu - edukacja z zastosowaniem polisensorycznego uczenia się prowadzona w naszej szkole jako program cykliczny od wielu lat przez pedagoga terapeutę.
- Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne z surdopedagogiem z wykorzystaniem muzyki jako stymulatora procesów poznawczych. Do programu zajęć zostały włączone ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowe i rozwijające mowę dźwiękową.
- Terapia akustyczno - wibracyjna Metodą Misica Medica realizowana za pomocą nowoczesnej aparatury elektronicznej, która umożliwia odbiór muzyki przez organizm człowieka dwoma zmysłami słuchu i dotyku, ma szerokie zastosowanie w terapii, kształceniu i stymulacji dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy objętych opieką surdopedagoga.
- Zajęcia logorytmiczne wg programu "Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową". Prowadzone są indywidualnie i w małych grupach. Głównym celem tych zajęć jest korektura i kompensacja w terapii dzieci z wadą słuchu realizowana jako specjalna strategia wychowawczo- dydaktyczna.
- Zajęcia logopedyczne organizowane są dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zakłócenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę.
- Na zajęcia gimnastyki korekcyjnej uczęszczają dzieci z klas I-III. Celem zajęć jest korygowanie zaburzeń statyki ciała, wyrównywanie zaburzeń w rozwoju motorycznym, wyrównywanie niedoboru ruchu dzieci z odchyleniami w stanie zdrowia.
- Psycholog szkolny prowadzi z uczniami zajęcia o charakterze profilaktycznym oraz terapeutycznie ukierunkowane na poprawę funkcjonowania emocjonalnego uczniów.
Galeria
Serdecznie zapraszamy!
|